GŁÓWNA   O NAS   SUKCES   AUKCJE   HISTORIA   WYSTAWY   OFERTA   KONTAKT  
 
AUKCJE
Aukcja nr 8
Malarstwo, Rzeźba, Militaria

odbyła się
8 maja 1999 r.

w Pałacu Larischa w Krakowie
Pl. Wszystkich Św. 6
Pod poniższymi adresami można uzyskać
bliższe informacje o naszych aukcjach oraz
składać zamówienia na katalogi:

Polski Dom Aukcyjny 'SZTUKA'

pl. Matejki 7/8
31-157 Kraków
tel: (012) 429 14 13

Krakowskie Przedmieście 33
00-071 Warszawa
tel: (022) 827-00-50
fax: (022) 827-00-59

tel. kom. (czynne podczas aukcji):
(0691) 83 81 41, (0691) 85 71 95
e-mail: sztuka@sztuka.com.pl
 

Zapraszamy do współpracy kolekcjonerów i antykwariuszy. Przedmioty na aukcje przyjmujemy w naszej siedzibie na ul. Szczepańskiej 9 w Krakowie, oraz w naszej galerii na ul.Krakowskie Przedmieście 33 w Warszawie

Dane dotyczące aukcji można zobaczyć również pod adresem www.artinfo.pl

 

NASZA OFERTA





1. KAZIMIERZ ALCHIMOWICZ


(Dziembrów 1840 - Warszawa 1916)

WNĘTRZE CHATY

1883 r.
Olej na płótnie 29,5 x 40,5 cm
Sygnowany i datowany l.d. - "K. Alchimowicz 1883"


THE INTERIOR OF A HUT

1883
Oil on canvas 29,5 x 40,5 cm
Signed and dated bottom left: "K. Alchimowicz 1883"


 
 

 



2. WOJCIECH KOSSAK


(Paryż 1856 - Kraków 1942)

UŁAN Z KONIEM

1932 r.
Olej na płótnie naklejonym na tekturę 34 x 25 cm
Sygnowany i datowany l.d. - "Wojciech Kossak 1932"

AN UHLAN WITH HIS HORSE

1932
Oil on canvas fixed on cardboard 34 x 25 cm
Signed and dated bottom left: "Wojciech Kossak 1932"




 

 



3. ALFONS KARPIŃSKI


(Rozwadów k. Tarnobrzegu 1875 - Kraków 1961)



AKT

Ok. 1920 r.
Olej na tekturze 39 x 25 cm
Sygnowany l.d. - "A. Karpiński"

NUDE

c. 1920
Oil on cardboard 39 x 25 cm
Signed bottom left: "A. Karpiński"

 

 



4. JULIAN FAŁAT


(Tuligłowy k. Przemyśla 1853 - Bystra 1929)



NIEŚWIEŻ

Początek XX w.
Akwarela na papierze 25 x 50 cm
Sygnowana p.d. - "J. Fałat Nieśwież"



NIEŚWIEŻ

Early 20th c.
Watercolour on paper 25 x 50 cm
Signed bottom right: "J. Fałat"

 

 



5. KAZIMIERZ POCHWALSKI


(Kraków 1855 - Kraków 1940)



PORTRET HR. TARNOWSKIEGO

1898 r.
Olej na płótnie 117 x 74,5 cm
Sygnowany i datowany l.d. - "K. Pochwalski 1898"



A PORTRAIT OF EARL TARNOWSKI

1898
Oil on canvas 117 x 74,5 cm
Signed and dated, bottom left: "K. Pochwalski 1898"

 

 



6. PIOTR STACHIEWICZ


(Podole 1858 - Kraków 1938)

Para obrazów z końca XIX w.

CHRZEST LITWY

Olej na desce 24 x 30 cm
Sygnowany l.d. - "P. Stachiewicz"



UNIA POLSKO-LITEWSKA

Olej na desce 24 x 30 cm
Sygnowany l.d. - "P. Stachiewicz"



LITHUANIA's CONVERSION INTO CHRISTIANITY

Oil on board 24 x 30 cm
S igned bottom left: "P. Stachiewicz"



THE UNION OF THE POLISH KINGDOM AND LITHUANIA

Oil on board 24 x 30 cm
Signed bottom left: "P. Stachiewicz"

 

 



7. LEOPOLD LÖFFLER


(Rzeszów 1827 - Kraków 1898)



DZIECI W OGRODZIE

Ok. 1870 r.
Olej na płótnie 92 x 71 cm
Sygnowany p.ś. - "Loeffler - Radymno"





Prezentowany obraz należy do czysto rodzajowych scen z życia dzieci, które artysta malował pod silnym wpływem F. Waldmüllera.

CHILDREN IN THE GARDEN

c. 1870
Oil on canvas 92 x 71 cm
Signed centre right: "Loeffler - Radymno"

 

 



8. ANTONI LANGE


(Wiedeń 1774 - Lwów 1842)

ZAKOLA RZEKI

1838 r.
Olej na płótnie 52 x 41,5 cm
Sygnowany i datowany l.d. - "A. Lange 1838"



RIVER MEANDERS

1838
Oil on canvas 52 x 41, 5 cm
Signed and dated bottom left: "A. Lange 1838"

 

 



9. WACŁAW SZYMANOWSKI


(Warszawa 1859 - Warszawa 1930)

LEŚNA DZIEWCZYNA

1919 r.
Drewno h - 38,5 cm
Sygnowane i datowane z tyłu - "W. Szymanowski 1919."
Pierwowzór:

DZIEWCZYNA LEŚNA 1902 r. gips mal., 50 - Wacław Szymanowski 1859-1930 [katalog wystawy], Muzeum Narodowe w Warszawie 1981 r., str. 59, poz. 16 (reprodukcja).

FOREST GIRL

1919
Wood, height: 38,5 cm
Signed and dated in the back: "W. Szymanowski 1919"

 

 



10. JACEK MALCZEWSKI


(Radom 1854 - Kraków 1929)



ZATRUTA STUDNIA

Ok. 1908 r.
Olej na płótnie 137 x 96 cm
Sygnowany l.d. - "Jacek Malczewski"
Wystawiany - TPSP Pałac Sztuki Kraków 1996 r.
- katalog wystawy j.w. str.22 (reprodukcja)



POISONED WALL

c. 1908
Oil on canvas 137 x 96 cm
Signed bottom left: "Jacek Malczewski"



 

 



11. JÓZEF MEHOFFER


(Ropczyce 1869 - Wadowice 1946)



KWIATY WE WNĘTRZU

Ok. 1940 r.
Olej na tekturze 70 x 101 cm
Sygnowany l.g. - "Józef Mehoffer"



FLOWERS IN THE INTERIOR

c. 1940
Oil on cardboard 70 x 101 cm
Signed upper left: "Józef Mehoffer"

 

 



12. ALFRED WIERUSZ-KOWALSKI


(Suwałki 1849 - Monachium 1915)



ŁOSIE

Ok. 1873 r.
Olej na płótnie 152 x 117 cm
Sygnowany p.d. - "A. Wierusz-Kowalski"
Na odwrociu: - naklejka S.K.H Prinz Leopold
Pochodzenie - zgodnie z przekazem właściciela, obraz został zamówiony u artysty przez Cesarza Franciszka Józefa I i ofiarowany córce Gizeli z okazji jej ślubu z ks. Leopoldem Bawarskim w 1873 r. W 1933 r. obraz ten został zakupiony przez rodzinę właściciela w krakowskim Magazynie Starożytności A.Stieglitza.





ELKS

c. 1873
Oil on canvas 152 x 117 cm
Signed bottom right: "A. Wierusz - Kowalski"

 

 



13. BRONISŁAWA RYCHTER-JANOWSKA


(Kraków 1868 - Kraków 1953)

PEJZAŻ Z COMO

1919 r.
Olej na płótnie 64 x 48 cm
Sygnowany i datowany l.d. - "Kochanej Henrysi B. Rychter - Janowska Como 1919"



A LANDSCAPE FROM COMO

1919
Oil on canvas 64 x 48 cm
Inscribed and dated bottom left: "Kochanej Henrysi B. Rychter - Janowska Como 1919"

 

 



14. ALFONS KARPIŃSKI


(Rozwadów k. Tarnobrzegu 1875 - Kraków 1961)



MAKI OGRODOWE

Lata 50- te
Olej na tekturze 50 x 70 cm
Sygnowany l.d. - "A. Karpiński"
Na odwrociu napis autorski: "maki ogrodowe mal. A. Karpiński Kraków "

GARDEN POPPIES

The 1950's
Oil on cardboard 50 x 70 cm
Signed bottom left: "A. Karpiński"

 

 



15. TEODOR GROTT


(Częstochowa 1884 - Kraków 1972)

WIOSNA

Ok. 1928 r.
Akwarela na papierze 90 x 68 cm
Sygnowany l.d. - "Teodor Grott"
Wystawiany - Jubileuszowy Salon Krakowski : z okazji 75-lecia TPSP, Kraków 1930 r.
- Instytut Propagandy Sztuki : Salon Listopadowy, Warszawa 1930 r.
- Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych : wyst. jubileuszowa, Kraków 1960 r.
Literatura - "Sztuki piękne" 1930 R. VI, str. 214 (reprodukcja).
- "Sztuki piękne" 1931 R. VII, str. 2 (reprodukcja).





SPRING

c. 1928
Watercolour on paper 90 x 68 cm
Signed bottom left: "Teodor Grott"

 

 



16. LUNA AMALIA DREXLERÓWNA


(Lwów 1882 - Lwów 1933)



PORTRET KOBIETY

Ok. 1908 r.
Gips patynowany h - 53 cm
Sygnowany z tyłu - "LUNA DREXLERÓWNA"

PORTRAIT OF A WOMAN

c. 1908
Plaster cast with patina, height: 53 cm
Signed in the back: "LUNA DREXLERÓWNA"

 

 



17. JACEK MALCZEWSKI


(Radom 1854 - Kraków 1929)

POŻEGNANIE

1900 r.
Olej na tekturze 59,5 x 84 cm
Sygnowany i datowany p.d. - "J Malczewski 1900"
Ekspertyza: doc. J. Hopliński, 1942 r.

FAREWELL

1900
Oil on cardboard 59, 5 x 84 cm
Signed and dated bottom right: "J. Malczewski 1900"

 

 



18. ALFRED WIERUSZ-KOWALSKI


(Suwałki 1849 - Monachium 1915)

W DRODZE NA JARMARK

Około 1880 r.
Olej na tekturze 26 x 31 cm
Sygnowany p.d. - "A. Wierusz-Kowalski"



ON THE WAY TO THE FAIR

c. 1880
Oil on cardboard 26 x 31 cm
Signed bottom right: "A. Wierusz - Kowalski"

 

 



19. JAN STYKA


(Lwów 1858 - Rzym 1925)



PANORAMA SIEDMIOGRODZKA

(fragment)

1897 r.
Olej na płótnie 86 x 160 cm
Sygnowany p.d. - "Jan Styka"

W 1897 r. Węgrzy zlecili Styce namalowanie "Panoramy Siedmiogrodzkiej". Gotowe dzieło trafiło na Węgry, jednak wkrótce z niewiadomych powodów obraz wrócił do Polski gdzie został pocięty. Fragmenty dzieła uległy rozproszeniu, część zaginęła. Ocalałe części znajdujące się w zbiorach Muzeum Okręgowego w Tarnowie - jak dotąd dziewięć z dwudziestu trzech odnalezionych - mają zostać w roku 2000 wystawione na Węgrzech.

A PANORAMIC VIEW OF TRANSYLVANIA

(a fragment)

1897
Oil on canvas 86 x 160 cm
Signed bottom right: "Jan Styka"

 

 



20. STRZELBA MYŚLIWSKA KRÓLA AUGUSTA MOCNEGO


Wiedeń, ok. 1725 r.
Rusznikarz: Dominicus Asomus.
Dł. całości 147,5 cm, dł. lufy 110 cm, kaliber 1,7 cm

L u f a ze sztucznego, skuwanego damastu, w przekroju kolista, wewnątrz gładka, z płaską listwą na grzbiecie, z muszką u wylotu, ozdobioną linijnym złotym ornamentem. W dennej części lufa po obu stronach listwy przybrana złotymi i srebrnymi liśćmi akantu, z napisem złotym na listwie IN WIENN (w pierwszym N środkowa część litery wykruszona). Na samym dnie figuralna dekoracja złota i srebrna - uszkodzona: nad dwoma siedzącymi postaciami - scena myśliwska (?).

Z a m e k skałkowy, francuski, z krzemieniem w szczękach kurka, żelazny, wycinany w ornamenty regencyjne, z blachą złocistą, cyzelowaną, z władcą w wieńcu laurowym, siedzącym na tarczy wśród trofeów i z Minerwą z panopliami. Po drugiej stronie blacha zamkowa złocista, ażurowa, z przedstawieniem walki człowieka z niedźwiedziem oraz walki Samsona lub Herkulesa z lwem (wyraźna aluzja do siły fizycznej monarchy).

Ł o ż e strzelby z podrzeźbionego drewna orzechowego sięga do połowy lufy i w tym miejscu zakończone jest płytką rogową oszlifowaną, rytowaną i czernioną w ornamenty regencyjne. Na grzbiecie szyjki łoża złoty herb Augusta Mocnego: na przemian Orły i Pogonie z godłem Wettynów w polu sercowym. Kolba wyłożona jest złocistymi plakietkami. Po prawej król jako imperator w wieńcu laurowym, w karacenie i tunice alla romana, z wodzowskim regimentem w dłoni, siedzi na moździerzu, którego lufa nosi imię twórcy tej strzelby: DOMINICUS ASOMUS. Przed królem jeździec miota oszczepem do celu w formie głowy na kolumience (jednak w tym szczególe metal się wykruszył). Po lewej stronie kolby - wizerunek Minerwy siedzącej na bębnie, obok armaty z ponownym napisem na lufie: IN WIEN. Przed boginią - pędzący na koniu jeździec mierzy z pistoletu do celu w kształcie głowy na kolumnie. Na metalowej stopie kolby widnieje rytowana scena polowania z sokołami: dwaj jeźdźcy - jeden trzyma na ramieniu ptaka w kapturze-karnalu, drugi wypuścił już sokoła, który z góry atakuje dwie czaple broniące się wzniesionymi dziobami. Pod lufą w metalowych tulejach umieszczony jest drewniany p o b o j c z y k z zakończeniem z rogu.



Jest to wybitne dzieło sztuki rusznikarskiej, godne królewskiej zbrojowni myśliwskiej.

L i t e r a t u r a :



Rusznikarz Asomus Dominicus, Wiedeń 1723, odnotowany jest w podstawowym kompendium mistrzów i znaków rusznikarskich:

Johan F. Stockel, Haandskydevaabens Bedommelse, Kopenhaga, t. I, 1938, s. 26.



Oprac. Prof. dr hab. Zdzisław Żygulski Jr.



A FLINTLOCK HUNTING GUN, Vienna, c. 1725

 

 



21. PARA PISTOLETÓW POJEDYNKOWYCH W KASECIE,




Ličge, XIX w.
Każdy z identycznych pistoletów, dł. 34 cm, kalibru 16 mm, nosi na lufie sygnaturę rusznikarską w owalu z liter J L G nad gwiazdką.

L u f a ośmioboczna, z muszką i szczerbiną.

Z a m e k kapiszonowy ze stali. Po stronie lewej blacha zamkowa rytowana w kształt muszli lub palmety, rytowany też kabłąk pod języczkiem spustowym.

Ł o ż e z kolbą z drewna orzechowego z uchwytem nasiekanym dla mocniejszego ujęcia. Głowica mocno wygiętej kolby podrzeźbiania, zakończona stalowym kapturkiem.



Przybory do obsługi pistoletów:

młotek drewniany wyłożony skórką - do przybijania kuli
dłuto stalowe w ujęciu mosiężnym z rączką drewnianą - do rozkręcania śrub
przyrząd do wyciągania ołowianej kuli uwięzłej w lufie - z mosiężną nakrętką, która kryje śrubę stalową, działającą jak korkociąg, z rączką drewnianą
dwie kulki ołowiane
drewniane okrągłe pudełeczko na kapiszony (wewnątrz kilka sztuk)
K a s e t a z mahoniu wyłożona zielonym aksamitem, z wyrobionymi pomieszczeniami na pistolety i przybory, zamykana na miniaturowy klucz z żółtym fontaziem.

Oprac. Prof. dr hab. Zdzisław Żygulski Jr.

A PAIR OF PERCUSSION DUELLING PISTOLS in a case, 19th c.

 

 



22. PARA PISTOLETÓW SKAŁKOWYCH,


Turcja europejska, Bałkany, XVIII/XIX w.

Każdy z pistoletów dł. ok. 48 cm, kaliber 18 mm.



L u f a gładka, z a m e k skałkowy, francuski, cyzelowany w ornamenty roślinne, ł o ż e i k o l b a z drewna barwy ciemno-wiśniowej, rzeźbione, inkrustowane srebrnym drucikiem i drobnymi "łezkami" z mosiądzu, g ł o w i c a kolby okuta mosiądzem w motywy palmetowe zaczerpnięte z francuskiego rokoka.

Oprac. Prof. dr hab. Zdzisław Żygulski Jr.





A PAIR OF FLINTLOCK PISTOLS, Balcans, 18/19th c.

 

 



23. PARADNA SZABLA PERSKA z XIX w.




( głownia starsza)

Głownia szamszir (lwi ogon) z damastu naturalnego, sieciowego, ze złocistą sygnaturą pismem arabskim w kartuszu.



Dł. głowni 83 cm, krzywizna 12 cm.

Rękojeść otwarta, jelec typowo perski, z krótkimi ramionami zakończonymi niewielką tarczką i krótkimi wąsami, z blachy złotej wybijanej w geometryczny wzór. Górny wąs przeplecionyy złocistym drutem. Okładziny z wypolerowanego rogu z dwoma nitami o złotych główkach, głowica w formie złotego naparstka (dodana wtórnie).

Pochwa z trzasek drewnianych w całości pokryta srebrną blachą po brzegach wybijaną w drobne motywy kółek i daszków, dwie ryfki z blachy złotej jak jelec z ruchomymi kółkami ze srebra, trzewik wysoki również z blach złotej wybijanej jak jelec i ryfki.

Dł. pochwy 88 cm.

Jest to okaz luksusowy zapewne przeznaczony nie do boju lecz na prezent dla dostojnika krajowego lub zagranicznego.



Oprac. Prof. dr hab. Zdzisław Żygulski Jr.





A PERSIAN SABRE, 19th c.





 

 



24. PROCHOWNICA NIEMIECKA,


zapewne norymberska, ok. 1570 r.

Średnica 12 cm, grubość ok. 4,3 cm, tulejka wysypu 4,3 cm.





Okrągła, z obu stron w środku wklęsła, z drewna brązowego, cała wykładana białym rogiem w misterne ornamenty renesansowe: spiralne wici, kwiaty i owoce, pośrodku, z każdej strony rozeta otoczona drobnymi kolistymi tarczkami. Płytki rogu rytowane i zapuszczane czarną pastą. Wysyp i zatyczka na sprężynie - żelazne. Po obu stronach wysypu kółko żelazne do zaczepiania taśmy lub sznurka.

Okaz rzadki, wysokiej klasy, pasujący do będących na te aukcji pistoletów "pufferów".



Oprac. Prof. dr hab. Zdzisław Żygulski Jr.



A PRIMING FLASK, Germany, c. 1570.

 

 



25. PARA PISTOLETÓW "PUFFERÓW",




Niemcy południowe, zapewne Norymberga, lata 1570-1580

Okazy niemal identyczne, dł. ok. 62, 5 cm każdy przy kalibrze 14 mm.

L u f a ośmioboczna ze stali srebrzystej, u nasady grawerowana i zapuszczona czarną pastą w ornament renesansowej plecionki.



Z a m e k kołowy, ze stali srebrzystej, bardzo precyzyjny. Kolista pokrywa zamka rytowana w sploty roślinne z postacią Amora i figurą nimfy, której ciało u dołu przechodzi w liście. U góry, na blasze zamkowej nieczytelna marka rusznikarska. Kabłąk pod językiem spustowym ozdobiony rytowanym smokiem.

Ł o ż e orzechowe wykładane białym rogiem, rytowanym i zapuszczanym czarną pastą. Głównym motywem są groteskowe smoki, szczerzące zęby, o wężowych odwłokach. Dekoracja uzupełniona jest wicią z cienkich pasem rogu i kolistymi płytkami masy perłowej. Artysta stosował romańskie "prawo ram", dostosowując kształty smoków do przestrzeni, w jakiej zostały pomieszczone. Kolba zakończona jest wydatną kulą, podobnie zdobioną jak łoże, z motywem lwiej głowy po obu stronach, z rozetą na spodzie.

Pod łożem w wydrążeniu mieści się p o b o j c z y k drewniany z rogowym zakończeniem.

Są to okazy bardzo wysokiej klasy, trafiające się jedynie w czołowych zbrojowniach świata.



Oprac. Prof. dr hab. Zdzisław Żygulski Jr.





A PAIR OF WHEEL-LOCK "PUFFER" PISTOLS, Germany, c. 1570.

 

 



26. ZEGAR KONSOLOWY


XIX w.

w typie Boulle`a, obudowa barwiona, markieteria, aplikacje z brązu,

wymiary 88x63x24 cm. Brak figury zwieńczającej zegar.





CONSOLE CLOCK, 19th c.

 

 



27. STÓŁ KARCIAK


XIX w.

w typie Boulle`a, markieteria, aplikacje z brązu.





A TABLE FOR PLAYING CARDS, 19th c.

 

 



28. JAN STANISŁAWSKI


(Olszana na Ukrainie 1860 - Kraków 1907)



WNĘTRZE KOŚCIÓŁKA

Ok. 1903 r.
Olej na tekturze 21,7 x 15,5 cm
Nie sygnowany
Ekspertyza: Elżbieta Charazińska, 1999 r.





THE INTERIOR OF SMALL CHURCH

c. 1903
Oil on cardboard 21,7 x 15,5 cm
Unsigned

 

 



29. STEFAN FILIPKIEWICZ


(Tarnów 1879 - obóz koncentracyjny Mauthausen 1944)



PEJZAŻ GÓRSKI

Ok. 1920 r.
Olej na tekturze 35 x 50 cm
Sygnowany p.d. - "Stefan Filipkiewicz"



MOUNTAIN LANDSCAPE

c. 1920
Oil on cardboard 35 x 50 cm
Signed bottom right: "Stefan Filipkiewicz"





 

 



30. IGNACY PIEŃKOWSKI


(Dołubowa 1877 - Kraków 1948)



ZAKĄTEK W BRONOWICACH

Około 1905 r.
Olej na desce 29 x 39 cm
Sygnowany l.d. - "Ign. Pieńkowski"

A BYSTREET IN BRONOWICE

c. 1905
Oil on board 29 x 39 cm
Signed bottom left: "Ign. Pieńkowski"

 

 



31. EMIL KRCHA


(Kałusz 1894 - Kraków 1972)

MARTWA NATURA Z KOGUTEM

1941 r.
Olej na płótnie 73 x 60
Sygnowany l.d. - "E. Krcha"
Wystawiany - Związek Polskich Artystów Plastyków, Warszawa Zachęta 1963 r. (poz. kat. 48)
- Biuro Wystaw Artystycznych, Kraków 1965 r. (poz. kat. 53)
- Muzeum Okręgowe im. L. Wyczółkowskiego, Bydgoszcz 1978 r. (poz. kat. 71)



STILL LIFE WITH A ROOSTER

1941
Oil on canvas 73 x 60 cm
Signed bottom left: "E. Krcha"
 

 



32. SASZA BLONDER (André Blondel)


(Czortków 1904 - Paryż 1949)

MARTWA NATURA

Ok. 1940 r.
Olej na sklejce 24 x 35 cm
Sygnowany p.d. - "Blondel"



STILL LIFE

c. 1940
Oil on plywood 24 x 35 cm
Signed bottom right: "Blondel"

 

 



33. ZBIGNIEW PRONASZKO


(Debreczyn 1885 - Kraków 1958)



AUTOPORTRET

Ok. 1954 r.
Olej na płótnie 82 x 62 cm
Sygnowany l.g. - "Z. Pronaszko"



SELF-PORTRAIT

c. 1954
Oil on canvas 82 x 62 cm
Signed bottom left: "Z. Pronaszko"

 

 



34. MIRON DUDA


( Nowy Sącz 1893 - Pruszków k. Warszawy 1950)

ULICA ARABSKA

Ok. 1935 r.
Olej na płótnie 49 x 59 cm
Sygnowany l.d. - "M. Duda"



ARABIAN STREET

c. 1935
Oil on canvas 49 x 59 cm
Signed bottom left: "M. Duda"

 

 



35. EDWARD KOKOSZKO


(Izdebno k. Grodziska Mazowieckiego 1900 - Warszawa 1962)



DZIECKO

Lata 30-te
Olej na płótnie 50 x 40 cm
Sygnowany p.d. - "Edward Kokoszko"
Wystawiany - Instytut Propagandy Sztuki, Warszawa 1935 r.



CHILD

the 1930's
Oil on canvas 50 x 40 cm
Signed bottom right: "Edward Kokoszko"

 

 



36. ZBIGNIEW PRONASZKO


(Debreczyn 1885 - Kraków 1958)



ZIELONY DZBANEK

Około 1953 r.
Olej na płótnie 69,5 x 81 cm
Sygnowany l.g. - "Z. Pronaszko"



A GREEN JUG

c. 1953
Oil on canvas 69,5 x 81 cm
Signed upper left: "Z. Pronaszko"

 

 



37. HANNA RUDZKA-CYBISOWA


(Mława 1897 - Kraków 1988)



PEJZAŻ Z NOWEGO SĄCZA

Około 1955 r.
Olej na płótnie 37 x 47 cm
Sygnowany l.d. - "H. Rudzka-C."

A LANDSCAPE FROM NOWY SĄCZ

c. 1955
Oil on canvas 37 x 47 cm
Signed bottom left: "H. Rudzka- C."





 

 



38. HENRYK LEWENSZTADT


( Warszawa 1893 - Izrael 1962)

PEJZAŻ MIEJSKI

Lata 30-te.
Pastel na papierze 54 x 39,5
Sygnowany l.d. - "H. Lewensztadt"





URBAN LANDSCAPE

the 1930's
Pastel on paper 54 x 39,5 cm
Signed bottom left: "H. Lewensztadt"

 

 



39. WACŁAW TARANCZEWSKI


(Czarnków 1903 - Kraków 1987)

KOMPOZYCJA Z DZIEWCZYNKĄ

Lata 50-te.
Olej na płótnie 160,5 x 135,5 cm
Nie sygnowany
Pochodzenie - własność rodziny artysty





COMPOSITION WITH A LITTLE GIRL

the 1950's
Oil on canvas 160,5 x 135,5 cm
Unsigned

 

 



40. JOACHIM WEINGART


(Drohobycz 1895 - obóz koncentracyjny 1942)

W KRĘGU

Ok. 1930 r.
Olej na płótnie 75 x 105 cm
Sygnowany p.d. - "Weingart"





IN THE CIRCLE

c. 1930's
Oil on canvas 75 x 105 cm
Signed bottom right: "Weingart"

 

 



41. JAN RUBCZAK


(Stanisławów 1884 - Oświęcim 1942)



KANAŁ W MARSYLII

Lata 20-te.
Olej na sklejce 50 x 70 cm
Sygnowany p.d. - "Rubczak"



A CHANNEL IN MARSEILLE

the 1920's
Oil on plywood 50 x 70 cm
Signed bottom right: "Rubczak"

 

 



42. MAURYCY MENDRZYCKI


(Łódź 1890 - USA 1951)

DZIEWCZYNKA Z PAJACYKIEM

Około 1935 r.
Olej na tekturze 60,5 x 46 cm
Sygnowany p.d. - "Mendrzycki"



A GIRL WITH HER LITTLE CLOWN

c. 1935
Oil on cardboard 60,5 x 46 cm
Signed bottom right: "Mendrzycki"

 

 



43. JECHESKIEL DAWID KIRSZENBAUM


(Staszów 1900 - Paryż 1954)



PEJZAŻ PODMIEJSKI

1948 r.
Olej na płótnie 61 x 50 cm
Sygnowany monogramem i datowany p.d. - "J.D.K. 48"

SUBURBAN LANDSCAPE

1948
Oil on canvas 61 x 50 cm
Initialled and dated bottom right: "J.D.K. 48"


 

 



44. WACŁAW ZAWADOWSKI


(Skobiełka na Wołyniu 1891 - Orcel w Prowansji 1982)



PEJZAŻ Z PASTERZEM

Ok. 1930 r.
Akwarela na papierze 60 x 48 cm
Sygnowana l.d. - "Zawado"
Wystawiany - TPSP Pałac Sztuki Kraków 1959 r. (poz. kat. 25)





LANDSCAPE WITH A SHEPHERD

c. 1930
Watercolour on paper 60 x 48 cm
Signed bottom left; "Zawado"

 

 



45. ALFRED ABERDAM


(Lwów 1894 - Paryż 1963)

KOMEDIANCI

Ok. 1930 r.
Olej na płótnie 46 x 55 cm
Sygnowany p.g. - "Aberdam"
Na odwrociu podany ręką artysty adres paryski.

COMEDIANTS

c. 1930
Oil on canvas 46 x 55 cm
Signed upper right: "Aberdam"
On reverse - the artist's address in Paris inscribed by the artist himself.



 

 



46. ESTERA KARP - ESTHER CARP


( ? 1910 - Paryż pocz. lat 90-tych) )

Obraz dwustronny



MARTWA NATURA Z RYBAMI

Ok. 1950 r.
Olej na płótnie 50 x 61 cm
Sygnowany p.d. - "E. Carp"


Na odwrociu:
AUTOPORTRET

Ok. 1935 r.
Olej na płótnie 61 x 50 cm
Nie sygnowany





Double- sided painting



STILL LIFE WITH FISH

c. 1950
Oil on canvas 50 x 61 cm
Signed bottom right: "E. Carp"

On reverse:
SELF-PORTRAIT

c. 1935
Oil on canvas 61 x 50 cm
Unsigned

 

 



47. MARIAN KONARSKI (Marzyn z Krzeszowic)


(Chrzanów 1909 - Kraków 1998)

MŁODOŚĆ

1940 r.
Olej na dykcie 120 x 100 cm
Sygnowany i datowany p.d. - "M. Konarski 1940"
Wystawiany - TPSP, Pałac Sztuki Kraków 1998 r.
Literatura - Katalog wystawy j.w. str. 48 poz. 118



YOUTH

1940
Oil on plywood 120 x 100 cm
Signed and dated bottom right: "M. Konarski 1940"

 

 



48. JAN SZANCENBACH


(Kraków 1928 - Kraków 1998)



MUSZLE, GRANATY I SAMOWAR

1997 r.
Olej na płótnie 63 x 72,5 cm
Sygnowany p.d. - "Szancenbach"



SHELLS, POMEGRANATES AND A SAMOVAR

1997
Oil on canvas 63 x 72,5 cm
Signed bottom right: "Szancenbach"

 

 



49. JULIUSZ JONIAK


ur. Lwów 1925

WNĘTRZE II

1961 r.
Olej na płótnie 100 x 80 cm
Sygnowany i datowany p.g. - "Joniak 61."
Wystawiany - TPSP Pałac Sztuki Kraków 1988 r.
Literatura - Juliusz Joniak. Malarstwo [katalog wystawy], Pałac Sztuki TPSP w Krakowie 1988 r., str. 21 (omówienie), poz. 5 (reprodukcja).





INTERIOR II

1961
Oil on canvas 100 x 80 cm
Signed and dated upper right: "Joniak 61"



 

 



50. HENRYK STAŻEWSKI


(Warszawa 1894 - Warszawa 1988)



RELIEF bez Nr-u

1978 r.
Akryl na płycie pilśniowej 44 x 44 cm
Sygnowany i datowany na odwrociu - "1978 H. Stażewski"
Wystawiany - Hammer Gallery, Nowy Jork 1991 r.



RELIEF without a No

1978
Acrylic on hardboard 44 x 44 cm
Signed and dated on reverse: "1978 H. Stażewski"

 

 



51. CZESŁAW RZEPIŃSKI


(Strusów k. Trembowli 1905 - Kraków 1995)



URODA OWOCÓW

1972 r.
Olej na płótnie 65 x 100 cm
Sygnowany ś.d. - "Rzepiński"
Wystawiany - Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, Warszawa Zachęta 1975 r.
- TPSP Pałac Sztuki, Kraków 1975 r.
Literatura - Wystawa monograficzna... [katalog] TPSP, Kraków 1975 r., poz. 130 (reprodukcja).



BEAUTY OF FRUITS

1972
Oil on canvas 65 x 100 cm
Signed bottom centre: "Rzepiński"

 

 



52. ROMAN ARTYMOWSKI


(Warszawa 1919 - ? 1993 )

WINNICE W SŁOWENII

1957 r.
Enkaustyka na sklejce 39,5 x 49 cm
Sygnowany monogramem p.d. - "R.A."
Wystawiany: Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, Warszawa 1960, l.p. 253





VINEYARDS IN SLOVENIA

1957
Encaustic on plywood 39,5 x 49 cm
Intialled bottom right: "R.A."

 

 



53. MAREK WŁODARSKI (HENRYK STRENG)


(Lwów 1903 - Warszawa 1960)



KOMPOZYCJA

1925 r.
Gwasz na papierze 36,5 x 28 cm
Sygnowany i datowany p.d. - "Włodarski 1925"







COMPOSITION

1925
Gouache on paper 36,5 x 28 cm
Signed and dated bottom right: "Włodarski 1925"

 

 



54. JERZY STAJUDA


(Warszawa 1936 - Warszawa 1991)

BEZ TYTUŁU

1989 r.
Olej na płótnie 81 x 116 cm
Sygnowany i datowany na odwrociu - "Jerzy Stajuda 89"



UNTITLED

1989
Oil on canvas 81 x 116 cm
Signed and dated on reverse: "Jerzy Stajuda 89"

 

 



55. RYSZARD WINIARSKI


ur. Lwów 1936



35-th GAME

1988 r.
Akryl na płótnie 100 x 100 cm
Sygnowany na odwrociu - "35-th game, Winiarski '88"
Wystawiany - Hammer Gallery, Nowy Jork 1991 r.
Literatura - Katalog wystawy j.w., str. 67, poz. 23 (reprodukcja).



35TH GAME

1988
Acrylic on canvas 100 x 100 cm
Signed on reverse: "35th game, Winiarski '88"







 

 



56. HENRYK STAŻEWSKI


(Warszawa 1894 - Warszawa 1988)



RELIEF Nr 73

1974 r.
Akryl na płycie pilśniowej 50 x 50 cm
Sygnowany i datowany na odwrociu - "nr 73 1974 H. Stażewski"
Wystawiany - Hammer Gallery, Nowy Jork 1991 r.



RELIEF No 73

1974
Acrylic on hardboard 50 x 50 cm
Signed and dated on reverse: "no 73 1974 H. Stażewski"

 

 



57. JANUSZ ORBITOWSKI


ur. Kraków 1940

RELIEF BEZ TYTUŁU

1991 r.
Akryl na płycie pilśniowej 150 x 100 cm
Nie sygnowany
Wystawiany - Hammer Gallery, Nowy Jork 1991 r.
Literatura - Katalog wystawy j.w., str.87, poz. 32 (reprodukcja).





RELIEF WITHOUT A TITLE

1991
Acrylic on hardboard 150 x 100 cm
Unsigned

 

 



INDEKS ARTYSTÓW


ABERDAM Alfred nr kat. 45;
ALCHIMOWICZ Kazimierz nr kat. 1;
ARTYMOWSKI Roman nr kat. 52;
BLONDEL Sasza nr kat. 32;
DREXLERÓWNA Luna Amalia nr kat. 16;
DUDA Miron nr kat. 34;
FAŁAT Julian nr kat. 4;
FILIPKIEWICZ Stefan nr kat. 29;
GROTT Teodor nr kat. 15;
JONIAK Juliusz nr kat. 49;
KARP Estera nr kat. 46;
KARPIŃSKI Alfons nr kat. 3, 14;
KIRSZENBAUM Jecheskiel Dawid nr kat. 43;
KOKOSZKO Edward nr kat. 35;
KONARSKI Marian nr kat. 47;
KOSSAK Wojciech nr kat. 2;
KRCHA Emil nr kat. 31;
LANGE Antoni nr kat. 8;
LEWENSZTADT Henryk nr kat. 38;
LÖFFLER Leopold nr kat. 7;
MALCZEWSKI Jacek nr kat. 10, 17;
MEHOFFER Józef nr kat. 11;
MENDRZYCKI Maurycy nr kat. 42;
ORBITOWSKI Janusz nr kat. 57;
PIEŃKOWSKI Ignacy nr kat. 30;
PRONASZKO Zbigniew nr kat. 33, 36;
POCHWALSKI Kazimierz nr kat. 5;
RUBCZAK Jan nr kat. 41;
RUDZKA - CYBISOWA Hanna nr kat. 37;
RYCHTER - JANOWSKA Bronisława nr kat. 13;
RZEPIŃSKI Czesław nr kat. 51;
STACHIEWICZ Piotr nr kat. 6;
STAJUDA Jerzy nr kat. 54;
STANISŁAWSKI Jan nr kat. 28;
STAŻEWSKI Henryk nr kat. 50, 56;
STYKA Jan nr kat. 19;
SZANCENBACH Jan nr kat. 48;
SZYMANOWSKI Wacław nr kat. 9;
TARANCZEWSKI Wacław nr kat. 39;
WEINGART Joachim nr kat. 40;
WIERUSZ - KOWALSKI Alfred nr kat. 12, 18;
WINIARSKI Ryszard nr kat. 55;
WŁODARSKI Marek nr kat. 53;
ZAWADOWSKI Wacław nr kat. 44.
MILITARIA nr kat. 20, 21, 22, 23, 24, 25

ZEGAR KONSOLOWY nr kat. 26

STÓŁ KARCIAK nr kat. 27